پروفسور مهمت گاوالی در حال اهدای گواهی به دانشجویان اراسموس در دانشگاه KMÜ
labelاخبار

بدرقه دانشجویان اراسموس توسط رئیس دانشگاه کارامان‌اوغلو مهمت‌بی

پروفسور دکتر مهمت گاوالی با دانشجویان بین‌المللی که دوره تحصیلی خود را در ترکیه به پایان رسانده بودند، دیدار کرد.

edit_noteتحریریه رسا استودیschedule۱۴۰۵/۴/۵menu_book4 دقیقه مطالعه

پروفسور دکتر مهمت گاوالی، رئیس دانشگاه کارامان‌اوغلو مهمت‌بی (KMÜ)، در مراسمی صمیمانه با دانشجویان بین‌المللی برنامه اراسموس پلاس که از کشورهای غنا، اوکراین و اردن به این دانشگاه آمده بودند، دیدار و آن‌ها را بدرقه کرد.

جزئیات مراسم وداع در دفتر ریاست دانشگاه در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۲۶، دفتر ریاست دانشگاه کارامان‌اوغلو مهمت‌بی (KMÜ) میزبان گروهی از دانشجویان بین‌المللی بود که یک نیم‌سال تحصیلی را در چارچوب برنامه تبادل دانشجو «اراسموس پلاس» در این دانشگاه سپری کرده بودند. هفت دانشجوی تبادلی از کشورهای غنا، اوکراین و اردن پس از اتمام دوره آموزشی خود در پنج دانشکده مختلف، پیش از بازگشت به کشورهایشان با پروفسور دکتر مهمت گاوالی دیدار کردند [۱].

در این نشست که با حضور معاون دانشگاه، پروفسور دکتر ادریس نبی اویسال و هماهنگ‌کننده اراسموس، دکتر مهمت جمیل شیمشک برگزار شد، دانشجویان تجربیات خود را از زندگی در شهر کارامان و تحصیل در سیستم آموزشی ترکیه به اشتراک گذاشتند. این دانشجویان در طول اقامت خود نه تنها از نظر علمی ارتقا یافتند، بلکه با فرهنگ و آداب و رسوم مردم منطقه نیز از نزدیک آشنا شدند [۲].

اهمیت برنامه‌های بین‌المللی از نگاه پروفسور گاوالی پروفسور دکتر مهمت گاوالی در این دیدار بر اهمیت حیاتی برنامه‌های جابجایی دانشجو مانند اراسموس پلاس تأکید کرد. وی خاطرنشان کرد که این برنامه‌ها یکی از ارکان اصلی افزایش دیده شدن دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی هستند. به گفته وی، پیوندهای آکادمیک و فرهنگی که از طریق این تبادلات ایجاد می‌شود، زیربنای پروژه‌های علمی مشترک و همکاری‌های آموزشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در آینده خواهد بود [۱].

رئیس دانشگاه KMÜ همچنین افزود که این دانشگاه به تلاش‌های خود برای میزبانی از دانشجویان با استعداد از سراسر جهان ادامه خواهد داد تا به اشتراک‌گذاری تجربیات جهانی و تقویت صلح و دوستی میان ملت‌ها کمک کند. وی خطاب به دانشجویان گفت: «شما اکنون سفیران فرهنگی ما در کشورهای خود هستید و امیدواریم این ارتباطات در آینده نیز تداوم یابد» [۲].

تجربه فرهنگی و آکادمیک در قلب آناتولی دانشجویان حاضر در این مراسم ضمن ابراز رضایت کامل از کیفیت آموزشی و مهمان‌نوازی دانشگاه کارامان‌اوغلو مهمت‌بی، از مدیریت دانشگاه و کادر علمی تشکر کردند. آن‌ها اشاره کردند که تجربه اراسموس در ترکیه به آن‌ها کمک کرده است تا دیدگاهی جهانی پیدا کنند و دوستی‌های پایداری با دانشجویان ترک و سایر ملیت‌ها برقرار نمایند [۱].

در پایان این مراسم، پروفسور گاوالی با اهدای گواهی‌های مشارکت به دانشجویان، برای آن‌ها در ادامه مسیر تحصیلی و زندگی حرفه‌ای‌شان آرزوی موفقیت کرد. این دیدار با ثبت عکس‌های یادگاری و آرزوی دیدار مجدد به پایان رسید. دانشگاه KMÜ با تقویت زیرساخت‌های بین‌المللی خود، در تلاش است تا به یکی از قطب‌های جذب دانشجوی خارجی در منطقه آناتولی تبدیل شود [۲].

مراسم وداع با دانشجویان بین‌المللی برنامه اراسموس در دفتر ریاست دانشگاه کارامان‌اوغلو مهمت‌بی

linkمنابع

  1. KMÜ Rektörü Mehmet Gavgalı Erasmusluları Uğurladı!Bölge Gündemi (2026-06-26)
  2. Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği Kapsamında Gelen Öğrencilerimize Veda ZiyaretiKaramanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (2026-06-26)
این مقاله را به اشتراک بگذارید:sendتلگرامchatواتس‌اپtagتوییتر